Zamislite si svoje šolske dni. Najverjetneje ste sedeli v razredu ter ure in ure strmeli predse. Vaš učitelj (oz. učiteljica) je najbrž veliko govoril, pisal po tabli in narekoval zapiske. Ampak, kaj pa vi? Ste enostavno črpali znanje in razumeli, kaj vam govori? Ali ste v tistem času sanjarili, risali po zvezkih in delali zapiske s pomočjo različnih barvnih flomastrov?
Nismo vsi enaki in prav tako se vsi ne učimo na enak način. Imamo različne stile učenja. Ti učni stili pa imajo lahko velik vpliv na našo sposobnost razumevanja in pomnjenja novih informaciji ali na učenje novega jezika.
Otrokovo vedenje v razredu lahko veliko razkrije o njegovem učnem stilu. Običajno se uporablja učni model VAK – ta predstavlja Vizualni, Slušni (Avditivni) in Kinestetični učni stil.
Vizualni otroci se učijo z gledanjem in branjem, slušni se učijo s poslušanjem in s pomočjo govora, kinestetični pa se učijo z dotikom, gibanjem in z izvajanjem različnih aktivnosti. Vizualni učenci se torej radi učijo s pomočjo knjižnega jezika (vaje iz branja in pisanja), slušni učenci pogosto govorijo na glas, radi premikajo ustnice in berejo na glas, medtem ko se kinestetični učenci najbolje izkažejo takrat, ko lahko uporabljajo dotik in gibanje.
Zanimivo je, da večina otrok lahko uporablja vse tri sloge, a običajno vzljubijo uporabo le enega ali dveh. Model VAK omogoča hiter in enostaven način, kako prepoznati učni stil otroka, in še pomembneje, pomaga nam oblikovati učne metode in izkušnje, ki ustrezajo njihovim preferencam.
Kateri so skupni kazalniki učnih stilov? Ko nekaj poučujemo, bi dali vizualnemu učencu pisna navodila, slušnemu učencu ustna navodila, kinestetičnemu učencu pa bi predstavili nalogo na realnem primeru. Rekli bi: “Pokaži mi”, “Povej mi” in “Naj poskusim”.
Kako lahko učitelji uporabijo svoje razumevanje učnih stilov v razredu? Z zagotavljanjem različnih dejavnosti, ki naslavljajo različne potrebe otrok. Vizualni učenci radi gledajo in opazujejo, zato jim lahko tekom učne ure snov razložimo skozi slike, učne pripomočke in prikaze na zaslonih. Zagotovo bodo veseli iger s slikovnimi kartami (“flashcards”), kjer morajo poimenovati to, kar vidijo na sliki, prepoznati manjkajoče karte (Katera karta manjka?), ali igre spomin.
Slušni učenci radi poslušajo in govorijo, zato jim lahko tekom učne ure snov razložimo s pomočjo govora, pesmi, zvokov in hrupa. Tipična dejavnost so igre z navodili. Na primer, šepetanje besede oz. navodil v uho in predajanje te besede oz. navodil naslednjemu otroku, prav tako s pomočjo šepetanja. Zadnji otrok, ki prejme navodila, mora na koncu opraviti dodeljeno nalogo.
Kinestetični učenci potrebujejo praktične izkušnje (dotik, občutenje, držanje predmetov z rokami), ki jim pomagajo pri pridobivanju novih informacij. Pesmi, ki zajemajo gibanje, igrajo zanje izjemno pomembno vlogo. Otroci izvajajo ustrezne gibe, medtem ko pojejo, hkrati pa besedilo osmišljajo s pomenom. Odlična aktivnost je tudi igra pantomime, kjer otroci iz kupa izvlečejo karto in nato z oponašanjem skušajo predstaviti besedo ali sliko iz karte. Drugi otroci medtem ugibajo neznano besedo. Prav tako je lahko izjemno zabavno ugibanje neznanega predmetov na podlagi dotika ali opisa.
Če želite, da vaš otrok na enostaven in zabaven način usvoji angleščino kot drugi jezik, potem izberite metodologijo učenja, ki upošteva vse tri učne stile. Učne ure morajo zajemati primerno mero vizualnih, slušnih in kinestetičnih dejavnosti, in sicer na način, da lahko vsi otroci sedijo, stojijo, plešejo, pojejo, se premikajo in igrajo igre, medtem ko se učijo. Ključ je v tem, da otrok med učenjem ostaja aktiven, se zabava in posledično vzljubi učenje nasploh. Obstaja več kot en način, da se otroci naučijo angleško – hitro, enostavno in naravno.
Utrip učnih uric v januarju in februarju 2017 starši in otroci preizkusite tudi na brezplačnih predstavitvenih uricah. Poiščite vam najbližji center in najustreznejši temin ter ne zamudite zabave v Helen Doron slogu. V sklopu predstavitve boste namreč doživeli pravo prilagojeno urico angleščine, ki je povsem pisana na kožo vašemu otroku.
V posameznem kraju se na predstavitveno urico lahko prijavite prek telefona, maila ali spletnega obrazca. Število mest je omejeno, zato pohitite s prijavo!
Otroci od 10 do 19 let lahko v izbranih centrih opravijo brezplačna testiranja za uvrstitev v ustrezni program. Za dodatna vprašanja smo vam na voljo v času delovnih ur – pokličete nas ali nas osebno obiščite.