Helen Doron, lingvistka in izkušena učiteljica angleščine, že 30 let uspešno poučuje angleščino po edinstveni metodologiji, ki jo je razvila z vero v otrokove neizmerne sposobnosti za učenje. Z veseljem vam zato predstavljamo tretji del njenih odgovorov na vprašanja o potrebah otrok od 5 leta dalje: Kako lahko starši ocenijo, kaj se njihov otrok uči na tečaju angleščine? Ali se nauči dovolj angleščine? Kako lahko starši preverijo, kakšna je zares otrokova sposobnost in usposobljenost v angleščini?
To je zanimivo vprašanje, saj vsi starši ne govorijo angleško, vendar kljub temu želijo vedeti, da se njihov otrok zares uči. V prejšnjih dveh zapisih na blogu smo naslovili starše malčkov do 2. leta starosti ter starše predšolskih otrok od 2. do 4. leta starosti. V tem zapisu bomo opisali, kako lahko starši otrok, starejših od 5 let, natančno ugotovijo, kaj se njihov otrok uči.
Obstaja vrsta priporočil, kako in kdaj je mogoče preveriti otrokovo učenje angleščine. Nekatere države uradno še ne testirajo učencev do 5. leta starosti, medtem ko v nekaterih, vključno s Kitajsko in Južno Korejo, starši pričakujejo, da bo njihov otrok že dokazal in prikazal svoje znanje. Prakse se razlikujejo glede na kulturo in skupnost, v kateri otrok odrašča. Bistveno pa je, da se upošteva otrokovo počutje in se to vključi v proces testiranja.
Zaupajte svojemu otroku
Imam filozofijo zaupanja v otroka. Če otroku zaupate, potem otrok zazna, kdaj ga nekdo poizkuša oceniti. V teh rosnih letih oz. vse do otrokovega 6. leta starosti poskus testiranja pomeni »ne zaupam ti« ali »nisem prepričan, da ti to lahko uspe«. Takega sporočila mu ne želite poslati. Idealno je, če je lahko ocenjevanje del vesele, zabavne dejavnosti. Zadnje, kar si želite, je pri otroku povzročiti stres, mu dati občutek, da mu lahko spodleti oz. da mu ne zaupate. Nekaj otrok bo vedno izjemno ambicioznih in polnih energije, ki jim bo omogočila, da prebrodijo vse. Večina otrok pa bo občutljivih in bo to razumela, kot da ne verjamete vanje. Cilj je oblikovati otrokovo samozavest in samospoštovanje, poskrbeti, da bo učenje prijetno, in verjeti, da jim lahko uspe.
Helen Doron English učiteljica Amal Abboud se strinja z Doronovo: »Ne gre za preverjanje, gre za zaupanje otroku. Ko starša vprašata otroka o pomenu besede v angleškem jeziku, otrok ne more prevesti besede, ko pa mu pokažemo sliko predmeta, bo odgovoril, seveda v angleščini.« Amal nadaljuje: »Starši lahko otroka podpirajo tako, da se doma z njim igrajo, v ozadju pa poslušajo pesmice in zgodbice v angleščini«.
Spiralno učenje
Moje prepričanje je, da najboljše metode poučevanja angleščine uvajajo spiralno učenje. Pri spiralnem učenjem učitelj predstavi temo, jo za kratek čas obravnava, nato pa se pomakne naprej in se v nadaljevanju z različnimi aktivnostmi in nadaljnjimi lekcijami vrača nanjo. Predpostavka je, da se z vsako učno uro razširi raven sposobnosti učenca in se zgradi novo razumevanje. Tradicionalni način poučevanja v učilnici pogosto temelji na metodi »učenje obvladovanja«. Pri tej metodi se otroci učijo zaporedno, obravnavano snov morajo obvladati, preden se pomaknejo na naslednjo. Na obravnavano temo se za razliko od spiralne metode ne vrnejo več.
Helen Doron metodologija
Ena izmed temeljnih strategij, ki se uporablja v vseh Helen Doron English tečajih, od 3. meseca starosti pa do 19 let, je spiralna metoda učenja. Pri tej metodi se bo otrok učil, četudi izpusti kako učno uro zaradi bolezni ali pa pri uri preprosto ni zbran. Učitelj se bo namreč večkrat vrnil na obravnavano snov in jo poučeval na različne načine ob različnih trenutkih. Spiralno učenje se izvaja v okviru namenskih učnih gradiv, ki so namenjeni uporabi doma, kjer otroci pesmice in zgodbe poslušajo »v ozadju«. To ponavljajoče poslušanje doma krepi učenje in je bistven del uspešnega učenja angleščine.
Ocenjevanje
Ocenjevanje otrok od 5. leta dalje mora potekati neprekinjeno in obenem mora podati odgovore na dve vprašanji:
- Ali je učni material primeren za tečajnike?
- Ali učitelj učno snov pravilno podaja?
Tečaj angleščine bi moral ocenjevati znanje, da se lahko ugotovi, če so učni materiali primerni in če se tečaj dobro izvaja. S tega vidika se ne ocenjujejo zgolj otroci, temveč tudi učitelji. Ocenjevanje je dobro za učitelja, saj utrjuje in izboljšuje njegove učne spretnosti. Angleščina, kot jo poučujejo v večini šol, ocenjuje branje in pisanje, metodologija Helen Doron pa poučuje in ocenjuje najprej in predvsem govor. V razredu 30 otrok je veliko lažje poučevati in ocenjevati branje ter pisanje. Dejstvo je, da je govoru težko nameniti ustrezno pozornost, ki jo ta zahteva. Če pomislite, se pri učenju materinega jezika najprej naučimo poslušati, nato razumeti in govoriti, šele kasneje pa brati in pisati.
Osnova za razumevanje in govorjenje jezika se začne doma, ko dojenčki in malčki slišijo govoriti svoje starše ter bratce in sestrice. Pri Helen Doron English posnemamo to zaporedje oz. »metodo materinega jezika«.
Celostno učenje
Najboljši učitelji in programi učenja angleškega jezika približajo otrokom jezik na celovit način in vključujejo njihovo celotno osebnost. V takšnem okolju otroka vzgajamo skozi aktivnosti in ne le postavljamo stvari na papir, da jih otroci rešijo pravilno ali napačno. To ni pravi smisel izobraževanja; vsako izobraževanje, vključno z učenjem angleščine, bi moralo otroke pripraviti za življenje. In kaj jih pripravi na življenje? Vsekakor je potrebno tudi teoretično znanje, toda odlični tečaji vključujejo tudi druge pomembne spretnosti, kot so: socializacija, gradnja na lastni samopodobi in samozavesti. Tečajniki, ki imajo močne socialne veščine in so polni zaupanja vase, bodo uspešni v življenju. Poleg tega pa bodo govorili angleško. Če želite izvedeti več o Helen Doron English programih, obiščite: www.HelenDoron.si.
O Helen Doron
Helen je malo domače podjetje ustanovila v letu 1985 in razvila edinstveno metodologijo z izvirnimi in revolucionarnimi učnimi pripomočki. Njeni tečaji so bili zelo uspešni in posel je z vključevanjem novih učiteljev, programov usposabljanj za učitelje in dodatnih programov, ki so temeljili na njeni ekskluzivni metodologiji, hitro rasel. Dodane so bile nove discipline – matematika, fitnes in razvoj dojenčkov – vse združene pod blagovno znamko Helen Doron Educational Group.
Helen Doron Educational Group stoji na čelu inovativnih izobraževalnih rešitev, ki zagotavljajo ekskluzivne programe učenja in kakovostne izobraževalne materiale za dojenčke, otroke, mladostnike in najstnike po vsem svetu. Helen Doron Educational Group je postal eden največjih otroških izobraževalnih franšiz po vsem svetu, z 90 master franšizami in več kot 880 učnimi centri v 35 državah na 5 kontinentih ter celostnimi programi za vrtce v Turčiji in Južni Koreji.