Helen Doron, lingvistka in izkušena učiteljica angleščine, je leta 1985 ustanovila manjše družinsko podjetje, ob tem pa je razvila tudi edinstveno metodologijo z izvirnimi in revolucionarnimi učnimi pripomočki. Njeni tečaji so bili zelo uspešni in posel je z vključevanjem novih učiteljev, programov usposabljanj za učitelje in dodatnimi programi, ki so temeljili na njeni ekskluzivni metodologiji ustvarjalnosti in samoizražanja, hitro rasel. Dodane so bile nove discipline – matematika, fitnes in razvoj dojenčkov – vse združene pod blagovno znamko Helen Doron Educational Group. Z veseljem vam zato predstavljamo njene odgovore na vprašanja, ki zagotovo zanimajo tudi vas:
Kako lahko starši ustvarijo temelje za zgodnje učenje jezika in ocenijo, kaj se njihov otrok (do šestega leta starosti) uči v angleški jezikovni šoli?
To je zanimivo vprašanje, saj vsi starši ne govorijo angleško, vendar se želijo prepričati v to, da njihov otrok resnično napreduje z učenjem. Ker starostna skupina otrok od 0 do 6 let zajema izjemno širok spekter njihovih sposobnosti, začenjamo s starši otrok starosti od 0 do 2 let. Tem želimo pojasniti, kako lahko postavijo temelje za zgodnje učenje, poiščejo prave programe zgodnjega učenja angleščine in ocenijo, kaj in koliko se njihov otrok nauči. V naslednjih blogih pa bomo razpravljali tudi o tem, kako to storijo starši otrok starosti od 2 do 4 let in 4 do 6 let.
Učenje se prične s prvim dnem
Otrokova prva leta življenja so ključna za vzpostavitev temeljev njegove stalne rasti in razvoja. Kaj in kako dobro se otrok uči in kakšen je njegov odnos do drugih, je odvisno od njegovih najzgodnejših izkušenj v vsakdanjem življenju. Od prvega dne življenja ga dotik, petje, zibanje, guganje in hranjenje pripravljajo na kasnejše učenje.
Raziskave kažejo, da te zgodnje življenjske izkušnje igrajo ključno vlogo v otrokovem zdravem odraščanju in pri pripravi na učenje. V prvih treh letih življenja se otrokovi možgani najbolj dramatično razvijajo in otroci pridobijo sposobnost mišljenja, govora in presoje. Napredek znanosti je pripeljal do odkritja, da otrokov čustveni odziv na ravnanje z njim sprošča spojine, ki vplivajo na strukturo in delovanje njegovih možganov. Te izkušnje začne otrok pridobivati doma in ne šele v šoli ali na tečajih. Ali vašemu otroku prepevate? Vključujete igro in gibanje? Vse te dejavnosti so bistvene za rast in razvoj otroka.
Kako poteka učenje
Otrok se rodi z milijoni možganskih celic. Vsaka možganska celica ima razvejane priveske, imenovane dendriti, ki segajo navzven in se povezujejo z drugimi možganskimi celicami. Te stike možganskih celic imenujemo sinapse. Preko sinaps med možganskimi celicami potujejo električni signali.
Ko so sinapse znova in znova stimulirane, se vzorec nevronskih povezav “shrani” v možganih. Ta vzorec postane učinkovita, trajna pot, ki omogoča hiter in natančen prenos signalov. Vemo, da se povezave med možganskimi celicami razvijejo kot posledica ponavljajočih se pozitivnih izkušenj, ki jih starši doživljajo s svojim otrokom. Starši imajo tako trajen vpliv na razvoj otrokovih možganov.
Doslednost je ključ
Ko dojenčki odraščajo v stabilnem, predvidljivem okolju, se naučijo, da lahko zaupajo svojim staršem, da bodo ti poskrbeli za njihove potrebe. Starši se namreč predvidljivo in ljubeče odzovejo na njihov jok, lakoto, ko so zaspani in ko so igrivi, zato otroci razvijejo občutek varnosti.
Ta doslednost mora biti tudi del otrokovih dejavnosti in zgodnjih izkušenj učenja. Če želijo starši najti program učenja angleščine za njihovega do dve leti starega malčka, morajo iskati tečaje, ki uporabljajo učinkovito in dosledno metodologijo.
Zgodnja otroška leta so temelj za rast in razvoj. Tisto, kar se naučijo v tem obdobju, temelji na vsakodnevnih življenjskih izkušnjah. Uspešen tečaj za otroke te starosti temelji na doslednosti in emocionalni povezavi, ki jim pomaga pridobiti samozavest, potrebno za učenje. Znanstveno je namreč dokazano, da se otroci, ki prejmejo veliko ljubezni in pozornosti, bolje učijo. Pozitivna spodbuda in ljubeča pozornost sta temelja za uspešno učenje.
Ocenjevanje učenja
Optimalni jezikovni tečaji za dojenčke in malčke vključujejo tudi starše. Idealno bi bilo, če bi malčki tečaj obiskovali skupaj s starši, ki bi lahko tako videli, kaj se njihov otrok uči. Vendar to ni vedno uresničljivo. Če staršev ni v učilnici, kako lahko ocenijo, kaj in kako dobro se njihov otrok uči? Roditelj otroka ne more preprosto vprašati »kako se reče jabolko po angleško?«. Majhni otroci še niso sposobni prevajati besed, določenih morda še ne poznajo niti v materinem jeziku. V nekaterih primerih se otroci učijo angleško, še preden se naučijo materinega jezika. V svojih 30-letnih izkušnjah pri razvoju učnih programov za dojenčke in malčke sem ugotovila, da je najbolj učinkovita metoda za ocenjevanje, kaj se je malček oz. otrok naučil, odgovori na vprašanja »Ali so otroci veseli in uživajo na tečaju? Ali se pri izvajanju aktivnosti zabavajo? Ali prepevajo pesmice?«. Preprosto povedano, če sodelujejo, se učijo.
Učenje v svojem ritmu
Nekateri starši želijo testirati že zelo majhne otroke, vendar za starostno skupino do dveh let takšno testiranje ne more biti uspešno. Dojenčki in malčki preprosto ne sodelujejo na ukaz. Otroci se učijo z različnim ritmom in na različne načine. In kar je čudovito, vsi se učijo! Starši so lahko prepričani, da so njihovi otroci na gotovi in dokazani poti k odličnemu znanju angleščine ter ljubezni do učenja in razširjenim sposobnostim. Tečaje sem razvila na podlagi jezikovnih znanosti in spoznanj o zgodnjem razvoju otrok, zato učenje sledi naravnemu napredovanju. Malčki v začetnih skupinah se bodo učili in ni potrebe po merjenju znanja, vsak trenutek je napolnjen z učenjem. Ne pozabite, verjemite v svojega otroka. Otrokovi možgani so usmerjeni na učenje, učenje, učenje in ne potrebujejo pritiska ali stresa. Naj se vaš otrok uči z veseljem in poleg znanja angleščine bo razvil tudi samozavest. Za več informacij o Baby’s Best Start in ostalih tečajih angleščine Helen Doron za zgodnje učenje obiščite www.helendoron.si