Odgovori na najpogostejše pomisleke staršev in razlogi, zakaj otroci, ki vztrajajo, dolgoročno pridobijo največ.
Ko otrok redno obiskuje tečaj angleščine, se starši ob koncu leta pogosto znajdejo pred isto dilemo: nadaljevati ali ne. Tečaj je bil učinkovit, otrok je napredoval, začel razumeti, celo samostojno govoriti. Zdi se, da je že veliko doseženega. In prav zato se poraja vprašanje: ali je smiselno nadaljevati?
Odgovor ni marketinški. Je razvojni. Nadaljevanje ni zgolj koristno, temveč je nujno, če želimo, da se začetno znanje spremeni v trajno jezikovno samozavest.
“Otrok že zna osnove. Ali ni to dovolj?”
Osnovno razumevanje in nekaj fraz niso cilj. So šele začetek.
Pravi napredek se zgodi kasneje, ko otrok začne govoriti spontano, razmišljati v jeziku, tvoriti kompleksnejše stavke.
To je faza, ki jo otrok doseže le z redno, postopno izpostavljenostjo jeziku. Prekinitve ta proces ustavijo, včasih celo obrnejo.
Po podatkih Evropske komisije (Key Data on Teaching Languages, 2018) je kontinuiteta eden ključnih dejavnikov za dolgoročno uspešnost v tujem jeziku. Otroci, ki učenje jezika prekinjajo, redko dosežejo višjo raven uporabe v poznejših letih.
“Angleščino ima tudi v šoli. Zakaj bi še dodatno obiskoval tečaje?”
Šolski program je pomemben, vendar omejen.
V večini osnovnih šol imajo učenci 1–2 uri angleščine na teden. Pouk poteka v večjih skupinah, kjer prevladujejo frontalne metode. Učenci pogosto več poslušajo kot govorijo. Prave izkušnje z rabo jezika je malo.
V Helen Doron se otroci učijo skozi pogovor, gibanje, igro, ponavljanje in sproščeno uporabo jezika. Ne vadijo za test, ampak postanejo uporabniki jezika.
Zato otroci, ki obiskujejo Helen Doron vzporedno s šolo, pogosto izstopajo – govorno so samozavestnejši, razumejo bolj zapletena navodila in hitreje napredujejo v šolskem kontekstu.
Otrok je izgubil motivacijo. Naj počakamo?
Občasen upad motivacije je normalen, tako kot pri športu ali glasbeni šoli.
A premor v jezikovnem učenju pomeni izgubo stika. Jezik ni znanje, ki ostane pri miru. Je spretnost, ki brez uporabe upade.
Otroci, ki po daljši pavzi znova začnejo, pogosto potrebujejo mesece, da se znova počutijo suverene. Včasih tega občutka ne povrnejo nikoli.
V Helen Doron je program zasnovan tako, da ohranja zanimanje z nadgradnjami, zgodbami, tematskimi vsebinami. Če otrok izgubi zagon, je veliko možnosti za prilagoditev, brez da bi prekinil stik z jezikom.
“Imamo že preveč dejavnosti. Je angleščina res prioriteta?”
Da. Angleščina ni le dejavnost. Jezik je orodje, ki odpira vrata v svet.
Otrok, ki že v zgodnjem obdobju razvije tekočo, naravno rabo angleščine, bo lažje sledil snovi v višjih razredih, lažje uporabljal tehnologijo, se samozavestneje vključil v mednarodna okolja.
Učenje jezika v zgodnjem otroštvu je tudi manj naporno, saj poteka brez zavestnega naprezanja, na igriv, sproščen način. Ko je otrok starejši, je pridobivanje istega znanja izrazito težje.
”Zdi se mi, da je že dosegel, kar je mogel. Ali je nadaljevanje sploh smiselno?”
Ko otrok doseže osnovno raven, se učenje šele poglobi.
Takrat začne govoriti brez prevajanja. Uporablja nepravilne glagole. Razume kontekst. Tudi razmišlja v jeziku.
Prav v tej fazi se pojavi možnost priprave na mednarodne izpite (Cambridge English: Young Learners), ki niso namenjeni ocenjevanju, ampak postavljanju ciljev in potrjevanju znanja. Starši pogosto opazijo, da se z nadaljevanjem otrokova samozavest ne le ohranja, temveč povečuje.
Kaj pravi znanost?
Raziskave s področja učenja jezikov potrjujejo, da so prve tri do štiri leta učenja odločilna za dolgoročno tekočo rabo jezika. Otroci, ki redno obiskujejo kakovosten program vsaj tri leta, razvijejo:
- boljši izgovor
- večji besedni zaklad
- večjo sposobnost samostojnega govora
- večji občutek varnosti v komunikaciji
(vir: OECD Language and Skills Development Reports; Cambridge University Press Studies in Language Learning)
Zakaj se odločiti za nadaljevanje zdaj?
Med 14. aprilom in 6. junijem 2025 poteka zgodnji vpis za jesenske tečaje.
Starši, ki v tem času potrdijo nadaljevanje, imajo:
– prednost pri izbiri termina
– popust pri plačilu šolnine
– možnost sodelovanja v žrebanju za brezplačno celoletno šolnino
A najpomembnejša prednost je nekaj drugega:
Otrok ne izgubi ritma. Ne izgubi stika z učnim okoljem, ki ga pozna. Ne izgubi jezika, ki ga je že osvojil, ampak ga nadgradi.
Najboljša odločitev je nadaljevanje
Če otrok že obiskuje Helen Doron tečaj in se v njem dobro počuti, potem je nadaljevanje naraven korak.
To ni odločitev za še eno leto. To je odločitev, da znanje, ki ga je že pridobil, dobi globino, povezanost in trajnost.
Spodaj smo vam pripravili 12 razlogov zakaj nadaljevati! Priročnik si lahko tudi prenesete.
Powered By EmbedPress