V mesecu septembru v Helen Doron praznujemo vrednoto vseživljenjskega učenja. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali z dvema izkušenima učiteljicama, Ano in Saro, ki pri Helen Doron poučujeta že šesto leto. V intervjuju sta z nami delili svoje poglede na pomen vseživljenjskega učenja ter kako lahko starši to spodbujajo doma.
Zakaj menita, da je vseživljenjsko učenje tako pomembno?
Ana: Vseživljenjsko učenje je bistvenega pomena, ker svet okoli nas nenehno napreduje in se spreminja. Če želimo biti uspešni, se moramo prilagajati in nenehno sprejemati nova znanja. Ko pridobimo novo znanje, se odprejo nova vrata – ne le na profesionalnem področju, ampak tudi na osebni ravni. Poleg tega učenje skozi življenje prinaša občutek zadovoljstva in nas ohranja mentalno aktivne.
Sara: Se popolnoma strinjam! Vseživljenjsko učenje je kot trening za naše možgane. Ko se nenehno učimo, ohranjamo svoje možgane v dobri formi, ostajamo prilagodljivi in odprti za nove priložnosti. Prav tako postajamo bolj samozavestni, ko smo sposobni obvladovati nove izzive in naloge.
Kako v Helen Doron spodbujata otroke k radovednosti in učenju?
Ana: Otroke želimo navdušiti nad učenjem, zato jim predstavljamo učenje kot nekaj izjemno zabavnega! Pri Helen Doron se učimo skozi igro, gibanje in glasbo, kar otroke naravno privlači. Na primer, ko se učimo angleških besed, vedno uporabimo ustvarjalne metode, kot so pesmi ali plesne rutine. Otroci se ob tem zabavajo, hkrati pa nevede usvajajo nova znanja.
Sara: Ključna je tudi naša lastna radovednost! Otroci nenehno opazujejo, kako mi reagiramo in se obnašamo, zato se trudimo biti dober vzor. Če vidijo, da smo navdušeni nad učenjem in odkrivanjem novih stvari, bodo tudi sami radovedni in pripravljeni raziskovati. Poleg tega jih vedno spodbujava, da sami postavljajo vprašanja in iščejo odgovore – tako učenje postane aktivna izkušnja.
Kakšen nasvet bi dali staršem, ki želijo pri svojih otrocih spodbujati vseživljenjsko učenje?
Ana: Staršem bi svetovala, da svojim otrokom pokažejo, da tudi oni sami radi raziskujejo in se učijo novih stvari. Otroke spodbujamo predvsem s svojim zgledom. Če vas vidijo, da z veseljem prebirate knjige, poskušate nove recepte ali se ukvarjate z novimi hobiji, bodo verjetno tudi oni sledili vašemu zgledu.
Sara: Pomembno je, da učenje naredite zabavno in vključujoče. Vključite otroke v vsakodnevne aktivnosti, kot so kuhanje, vrtnarjenje ali igranje družabnih iger, kjer se lahko naučijo novih veščin. Če vaš otrok postavi vprašanje, na katerega ne poznate odgovora, ga poiščite skupaj. To bo otroku pokazalo, da je učenje nekaj pozitivnega, kar lahko počnete skupaj. Najpomembnejše pa je, da se vedno praznujejo vsi uspehi – naj bodo majhni ali veliki!
Kako vseživljenjsko učenje vpliva na razvoj otrok?
Ana: Otrokov razvoj možganov je izjemno hiter, zlasti v zgodnjih letih. V tem času je pomembno, da otroci dobijo veliko priložnosti za raziskovanje in učenje skozi igro. Ko se učijo novih stvari, možgani ustvarjajo nove sinaptične povezave, ki izboljšujejo njihove kognitivne sposobnosti. Na primer, ko otrok vadi novo besedo ali se uči igrati inštrument, s tem neposredno spodbuja razvoj svojih možganov.
Sara: Vseživljenjsko učenje pa ni pomembno samo za otroke – koristi tudi odraslim. Raziskave kažejo, da učenje novih veščin skozi vse življenje ohranja naše možgane prožne in pripravljene na spremembe, kar zmanjšuje tveganje za kognitivne težave v starosti. Torej, spodbujanje radovednosti in učenja že pri otrocih ima dolgoročne pozitivne učinke.
Vseživljenjsko učenje je temelj, na katerem gradimo svojo prihodnost. Tako otroci kot odrasli pridobivamo znanja, ki nam pomagajo razumeti svet okoli nas, premagovati izzive in rasti kot posamezniki. Učiteljici Ana in Sara sta nas spomnili, kako pomembno je ohranjati radovednost in željo po učenju v vsakem obdobju življenja.
Zahvaljujemo se Ani in Sari, da sta z nami delili svoje izkušnje in nasvete o tem, kako lahko skupaj spodbujamo radovednost in vseživljenjsko učenje. V Helen Doron bomo še naprej navduševali otroke in starše za učenje, raziskovanje ter rast – zdaj in v prihodnosti.