Slovenija
 

Intervju z učiteljem: Nejc Ribič

21.02.2019 - Objava Helen Doron English

Pogovarjali smo se z učiteljem Nejcem Ribičem iz učnega centra Helen Doron English Sežana. Nejc je po izobrazbi jezikoslovec in prevajalec, učitelj angleščine Helen Doron English pa je že šesto leto.

Kako si začel delo kot učitelj HDE in kakšni so bili začetki?

Z delom učitelja HDE sem se najprej spoznal, ko je moja punca Nina opravila leta 2012 opravila izobraževanje in začela delati v Ljubljanskem centru Helen Doron English. Tekom leta me je navduševala z raznimi zgodbami s tečajev, tako da sem leta 2013 še jaz opravil usposabljanje za učitelja. Samo usposabljanje je bilo izredno naporno, saj sem se v dveh tednih naučil prijemov in tehnik za poučevanje otrok od 3. pa vse do 18. leta starosti. Najprej sem dve leti delal v HDE centru v Ljubljani kot učitelj, nato pa me je pot pripeljala v Sežano, kjer z Nino že dve leti vodiva sežanski center.

Nejc z diplomanti v Helen Doron English Ljubljana, 2014.

Trenutno si eden od 3 moških učiteljev v Sloveniji. Kako se počutiš v ekipi več kot 40 učiteljic?

Že na samem začetku moje HDE poti sem se navadil, da sem vedno v večinsko ženskem kolektivu. Otroci ne razlikujejo med tem, ali jih uči učitelj ali učiteljica, saj se odzivajo predvsem na pozitivno energijo. Po drugi strani pa je videti, da starši zelo spoštujejo moške učitelje.

Kako potekajo tvoje priprave na učne ure?

Priprave na učne ure tekočega tedna se vedno začnejo ob ponedeljkih s pospravljanjem škatel in materialov od prejšnjega tedna. Učitelji smo si porazdelili pripravo škatel, tako da vsak pripravi škatle za tri ali štiri tečaje. Same priprave potekajo tako, da pregledam učni načrt za šolsko uro in pripravim vse potrebne pripomočke (npr. kostume, instrumente, hrano itd.), tako da je škatla pripravljena na učitelja, ki bo učil.

Katere starostne skupine poučuješ in katera je tvoja najljubša in zakaj?

Letos učim otroke, stare od 5 do 16 let. Trenutno je moja najljubša starostna skupina od 11 do 13 let, ker smo z otroki zelo povezani in imajo že dobre delovne navade, delamo pa po tečaju, ki je preprosto neverjeten.

Kateri del tvojega dela ti je najbolj všeč?

Najbolj mi je všeč spreminjanje čustvenega stanja otrok, saj ti k nam dostikrat pridejo utrujeni ali kako drugače nezainteresirani. Občutek, ko ti uspe znova vžgati iskrico v očeh otroka, ko vidiš, da se je ravnokar nekaj novega naučil, na koncu ure pa preprosto pozabi na utrujenost, je neopisljiv.

Kateri je največji izziv, s katerim se srečuješ pri poučevanju?

Največji izziv je ohranjati energijo učenja na tako visokem nivoju, da vsi otroci neverjetno uživajo, ne da bi se cela ura sprevrgla v kaos.

Kdaj veš, da si otrokom res nekaj dal in so od tečaja zares nekaj odnesli?

Angleščina je le ena od stvari, ki jo otroci odnesejo od naših tečajev. Najpomembnejše je, da se otroci naučijo sprejemanja sebe in drugih ter da popolnoma izgubijo strah pred izražanjem svojega mnenja. Ko vidiš, kako si otroci med seboj pomagajo in ko brez strahu sodeluje tudi tisti najbolj sramežljivi otrok, ki bi se na začetku leta najraje celo uro skrival za vrati, veš, da ti je kot učitelju uspelo.

Lahko deliš kakšno anekdoto?

Na tečajih z najstniki se vedno srečujemo z novimi besedami in izrazi. Večkrat jim dam nalogo, naj poskusijo iz konteksta ugotoviti, kaj naj bi nova beseda ali izraz pomenila. To zna privesti tudi do zelo zabavnih rezultatov, kot je spodnji:

Nova beseda: blizzard (snežna nevihta)
Definicija najstnikov po nekaj posvetovanja in veliko smeha: blizzard is a lightning lizard that lives in a storm (snežna nevihta je kuščar s strelo, ki živi v nevihti).

Nejc, hvala za pogovor. Želimo ti še veliko zabavnih učnih ur in veliko uspeha.