Slovenija
 

Iskanje najboljših poti za zgodnje učenje angleščine

03.11.2017 - Objava Helen Doron English

Helen Doron blog

Iskanje najboljših poti za zgodnje učenje angleščine

Ko je bila moja hči Ella stara štiri leta, se je začela učiti igrati na violino s Suzukijevo metodo, ki otroke uči igrati glabene instrumente brez branja not. Dr. Suzuki je to imenoval 'glasbeni jezik' - ‘the language of music’. To je počel s ponavljajočim poslušanjem glasbenih delov doma, ki jih je bilo treba preučiti, in pozitivnimi dejavnostmi v razredu, da bi mlade roke naučil igrati. Prav tako je poskrbel, da so otroci dobili pozitivne povratne informacije in se tako počutili uspešne.

Spoznala sem, da bi morali na ta način pravzaprav poučevati tuje jezike: torej, zelo majhne otroke in na način, ki posnema učenje maternega jezika. Kmalu mi je postalo jasno, da mora to potekati z domačim ponavljajočim se poslušanjem zvočnih zapisov iz ozadja, tako da možganom omogočimo sprejemanje ponavljajočih se besed, in jim dovolimo, da jezik vključijo v svojo fiziologijo. Zelo pomemben je poleg tega še pozitivna vzpodbuda s strani učitelja.

Na začetku sem domnevala, da je nekdo že razvil takšno metodologijo za poučevanje angleščine, vendar temu ni bilo tako. Leta 1985 sem tako sama začela poučevati otroke, stare od 1 do 6 let, s ciljem, da bi testirala mojo teorijo o tem, kako je najbolje, da se otroci naučijo angleščine kot tujega jezika.

Za ustvarjanje domače zvočne kopeli, ki bi jo bilo mogoče uporabljati skozi ponavljanje, sem ustvarila avdio kasete, ki so bile sestavljene iz mojega igranja na klavir in petja, kot tudi pesmi in zgodb. Ta način se je zelo dobro obnesel in že naslednje leto sem imela veliko več učencev. Ker je bilo povpraševanje tako veliko, sem uvidela potrebo po usposabljanju učiteljev po moji metodologiji in gradivih. Jasno, kmlau sem morala ustvariti tudi strokovno učno gradivo.

Že od začetka je bila moja resnična strast učenje najmlajših, ker verjamem, da če ima otrok dobro osnovane temelje, lahko te ohranja vse življenje. Temelji se namreč raztezajo izven meja učilnice. Zgodnje povezovanje staršev in otroka ter pomoč staršem pri razumevanju otrokovega polnega potenciala v zgodnjih letih ne pomeni le dobrega učenja, temveč omogočanje otroku, da sprosti svoj potencial in utrdi podlago za uspeh, veselje in samozavest, prav v času razvoja. V teh zgodnjih starostih, do sedmih let, so otroški možgani zelo nagnjeni k učenju. Prava mentalna stimulacija in fizične aktivnosti ustvarjajo večjo možgansko povezljivost in posledično več nevronskih poti. Prav to bo otroka pripravilo na uspeh.

V 2. delu, ki bo kmalu na voljo, spoznajte kako lahko zabavno in nestresno učno okolje, ki temelji na podpori in pozitivni vzpodbudi, pomaga otroku okrepiti vero vase, se lažje učiti in vzpostaviti temelje za zaupanje v svoje sposobnosti tekom življenja.

Več informacij o Helen Doron in njeni metodi učenja.